FORUM TYLKO DO ODCZYTU - ARCHIWUM
Drodzy użytkownicy, wygląda na to że czas tematycznych for internetowych nieuchronnie zbliża się do końca. Ich miejsce przejmują grupy tematyczne
Facebooka i inne środki komunikacji. Od miesięcy nikt tu już nie zagląda, i ciężko liczyć na odpowiedź.
W związku z tym podjęliśmy decyzję o wyłączeniu rejestracji i możliwości dodawania nowych postów. Cały dorobek pozostaje w formie archiwum.
Osoby poszukujące kontaktu zapraszamy pod adresy :

https://www.facebook.com/LandHELPpl/ 
https://www.facebook.com/groups/freelandery/

Account

Please wait, authorizing ...
×

TEMAT: Mój '00 TD4

Mój '00 TD4 2018/08/06 20:09 #26197

  • Rafał Ciołek
  • Rafał Ciołek Avatar
  • Wylogowany
  • Junior Member
  • Posty: 33
Informacyjnie:
Akty prawne

Polskie przepisy homologacyjne dotyczące pojazdów wynikają z ustawy Prawo o ruchu drogowym z 1997 r, (tekst jednolity: Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 sierpnia 2012 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Prawo o ruchu drogowym Dz.U. 2012 poz. 1137) oraz stosownych rozporządzeń ministra infrastruktury. Najważniejsze z nich to Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (tekst jednolity: Obwieszczenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 czerwca 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia – Dz.U. 2013 poz. 951)

II. Wyposażenie pojazdu w oświetlenie:

Zgodnie z Art. 1 ust. 1 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu, wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych uczestników ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.

W związku z powyższym dla pojazdów uczestniczących w ruchu drogowym zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Zgodnie z art. 12 ust. 1, 2 i 3, wyżej cytowanego rozporządzenia, pojazd (uczestniczący w ruchu drogowym), z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:

1) drogowe – pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h;

2) mijania – pojazd samochodowy;

3) kierunkowskazów – pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;

4) hamowania „stop” – pojazd samochodowy i przyczepa;

5) oświetlające tylną tablicę rejestracyjną – pojazd samochodowy i przyczepa;

6) pozycyjne przednie – pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6 m lub więcej;

7) pozycyjne tylne – pojazd samochodowy i przyczepa;

8) odblaskowe tylne inne niż trójkątne – pojazd samochodowy;

9) odblaskowe tylne trójkątne – przyczepa;

10) odblaskowe przednie – przyczepa;

11) odblaskowe boczne – pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnik siodłowy i przyczepa;

12) awaryjne – pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;

13) przeciwmgłowe tylne – pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;

14) cofania – pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla;

15) obrysowe przednie i tylne – pojazd samochodowy i przyczepa, których szerokość przekracza 2,1 m; nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną w zakresie świateł obrysowych tylnych;

16) pozycyjne boczne – pojazd samochodowy i przyczepa, których długość przekracza 6 m (długość przyczepy powinna być liczona razem z dyszlem).

To jest minimum, jakie określa stosowny przepis.

Ust. 2. Przepisów ust.1:

1) pkt 12-15 nie stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r. oraz pojazdu Sił Zbrojnych;

2) pkt 16 nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną.

Ust. 3. Ponadto dopuszcza się wyposażenie pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym w następujące światła:

1) drogowe – pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 1;

2) przeciwmgłowe przednie – pojazdu samochodowego;

3) pozycyjne przednie – przyczepy innej niż wymieniona w ust. 1 pkt 6;

4) postojowe – pojazdu samochodowego o długości nieprzekraczającej 6,0 m i szerokości nieprzekraczającej 2,0 m; zabrania się umieszczania tych świateł na innych pojazdach;

5) odblaskowe boczne – pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 11;

6) odblaskowe przednie – pojazdu samochodowego;

7) jazdy dziennej – pojazdu samochodowego;

8) pozycyjne boczne – pojazdu innego niż wymieniony w ust.1 pkt 16;

9) obrysowe przednie i tylne – pojazdu samochodowego i przyczepy, o szerokości od 1,8 m do 2,1 m oraz podwozia samochodu ciężarowego z kabiną;

10) cofania – przyczepy;

11) awaryjne – motocykla;

12) przeciwmgłowe tylne – motocykla;

13) odblaskowe tylne inne niż trójkątne – przyczepy;

14) oznakowanie odblaskowe konturowe – pojazdu, o którym mowa w § 42 ust. 1 rozporządzenia.

Dodatkowo zgodnie z Załącznikiem Nr 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia:

Światła drogowe mogą występować w maksymalnej liczbie 4 sztuki.

Światła mijania mogą występować w maksymalnej liczbie 2 sztuki

Światła pozycyjne przednie – 2 sztuki

Światła pozycyjne tylne – 2 sztuki
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Mój '00 TD4 2019/01/27 01:17 #26481

  • kuropatew
  • kuropatew Avatar
  • Wylogowany
  • Senior Member
  • Posty: 55
Dawno mnie nie było, ale to tylko z powodu, że z autem wiele się nie działo, a i też miało się super przez ten cały czas.
Dzisiaj staruszek miał okazje pohasać troche po ośnieżonych leśnych i polnych drogach.
W międzyczasie przemalowałem sobie felgi na czarno, toteż szkoda dla oka by je zmieniać na drugi komplet. Dlatego LR czeka na lepszą pogodę, choć w takim śniegu jak dziś nie czułem żadnej różnicy w prowadzeniu na miasto już bym się nie zapuszczał co by nie zaparkować komuś na tyłku.
To naprawdę świetne auto, jeśli miałbym wymieniać jedyne co mi przychodzi na myśl to subaru forester drugiej generacji, chociaż nie ma tego czegoś. Jedynie co bardzo przemawia dla mnie za subaru to silnik, który jest dużo ciekawszy od tego diesla. Kto wie może wygram na loterii to zrobi się Freelandera z bokserem.
Z innych planów już nie dotyczących Land Rovera, chodzi mi po głowie Fiat 124 Spider, jako auto do grzebania, lub jak to się teraz mówi "projekt". Największa wątpliwość to to, czy mając 190 wzrostu zmieszczę się do niego, może ktoś z was miał styczność z tym modelem?

Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.127 s.